Bij het verhuizen naar een nieuw bedrijfspand komt veel meer kijken dan enkel het verhuizen van de spullen. Daarom geven we in dit artikel een aantal tips waar u rekening mee kunt houden.
Verhuizing aankondigen
Het is goed om uw klanten en relaties vooraf al te laten weten dat u gaat verhuizen, zodat ze hier op voorbereid zijn. Dit kunt u doen door ze een kaartje te sturen, maar u kunt ook door middel van raamreclame laten zien dat u gaat verhuizen. Zo zien de mensen die u bezoeken en die voorbij lopen direct dat u gaat verhuizen. Of zet in uw e-mailhandtekening “Let op: wij gaan per [datum] verhuizen naar [adres]”. En wanneer u verhuisd bent kunt u hiervan maken “Let op: wij zijn verhuisd naar [adres]”.
Als u een nieuw bedrijfspand laat bouwen, kunt u ook een bouwbord laten maken waarop te zien is wanneer het pand gereed is, wie meewerkt aan de bouw en wat uw bedrijf voor product of diensten levert. Hieronder een voorbeeld van zo’n bouwbord:
Uiterlijk van het nieuwe pand
Bij een nieuw pand hoort ook een ander uiterlijk van het pand. Bezoekers moeten duidelijk kunnen zien waar het pand zich bevindt. Dit is onder andere mogelijk door middel van raamreclame, vlaggen, spandoeken en lichtreclame aan de gevel. Samen zorgt dit voor de juiste uitstraling van uw pand. Het is bijvoorbeeld ook belangrijk om het reclamebord met het logo op de juiste plek neer te hangen, waar de meeste voorbijgangers komen.
Denk ook aan de mogelijkheid voor een verlicht logo, wat natuurlijk extra opvalt. Dit is mogelijk met LED-verlichting, wat ook nog eens extra energiezuinig is. Investeren in duurzame reclame heeft vele voordelen en komt de uitstraling van uw nieuwe pand alleen maar ten goede. En het gaat ook nog eens jarenlang mee.
Uw huisstijl aanpassen
Een verhuizing is het perfecte moment om ook eens goed te kijken naar uw huisstijl en deze te moderniseren. Zo geeft u eigenlijk een dubbel goed signaal af en wordt uw verhuizing sneller geassocieerd met een groei-verhuizing. Uw huisstijl is immers de presentatie naar de buitenwereld. Een zogeheten Sign specialist kan u begeleiden en adviseren bij het presenteren van de uw huisstijl op de gevel van uw nieuwe pand. Zo kunt u ook kijken naar de nieuwe mogelijkheden op het gebied van duurzaamheid.
De juiste vergunningen
Houd er wel rekening mee dat voor sommige reclameborden en andere aanpassingen een vergunning moet worden aangevraagd bij de gemeente. U mag niet zomaar alles aan de gevel hangen. Hiervoor kunt u zich laten adviseren door de gemeente en bureaus die daar verstand van hebben, zoals CD-Reclame.
De routing binnen en buiten het pand
Zeker als het een heel groot pand betreft, kan dit nogal eens wennen zijn voor de bezoekers en de werknemers. Daarom is het ook goed om na te denken over de routing binnen het pand. Denk hierbij aan routebordjes, pijlen en de aanduiding van de receptie. Maar denk ook aan de routing buiten het pand, zoals de parkeerplaatsen en het bord dat wijst naar de ingang.
Google Maps vermelding
Waar u misschien niet in de eerste plaats aan denkt is het aanpassen van uw vermelding in Google Maps. Wanneer mensen in Google zoeken op uw bedrijf kunnen ze uw adres direct zien in de zoekresultaten. En u wilt natuurlijk niet dat ze dan uw oude adres nog zien! Uw vermelding in Google Maps kunt u aanpassen via Google Mijn Bedrijf.
Adreswijzigingen sturen
Wanneer u eenmaal in uw nieuwe pand gevestigd bent, is het belangrijk om adreswijzigingen te sturen naar alle relevante betrokkenen bij uw bedrijf. Dit kan via e-mail of via een eenvoudig postkaartje, maar het dit kan ook op een ludieke manier met een leuke gadget erbij, zodat het meteen een leuke indruk achterlaat bij uw klanten en relaties.
Genoeg zaken dus waar u rekening mee kunt houden bij het verhuizen naar een nieuw bedrijfspand. Met deze tips bent u in ieder geval alvast goed voorbereid!