Als u zich als professioneel bedrijf in de markt wilt zetten, is het belangrijk dat klanten u op elke mogelijke wijze kunnen vinden of bereiken. Een goed functionerende website is van groot belang om klanten met u in contact te laten komen. Het is een eerste kennismaking met uw onderneming en daarom moet uw website staan als een huis.
Bereikbaar zijn voor potentiële klanten
Naast een sprekende website is het eveneens van belang dat u goed bereikbaar bent voor uw klanten en nieuwe relaties. Uiteraard is uw website voorzien van een contactformulier en een eventuele chatfunctie. Hoewel mensen steeds vaker een e-mail sturen dan een telefoontje plegen, is het toch ook belangrijk dat u ook telefonisch goed bereikbaar bent.
Service bieden met behulp van een goede telefoonservice
Als u onvoldoende middelen heeft of geen geschikt personeel kunt vinden voor de functie van telefonist(e), dan is een telefoonservice een goede oplossing. Het is een uitstekende manier om te besparen op personeelskosten en bovendien bent u zo altijd bereikbaar voor klanten tegen gunstige tarieven. Een voorbeeld van een bedrijf die dat kan regelen is STIPT Telefoonservice. Let bij het kiezen voor een telefoonservice vooral op kwaliteit en niet op kwantiteit. Goedkoop kan immers duurkoop worden als uw telefoonverkeer niet goed wordt afgehandeld.
Klanten doorverbinden naar de juiste afdeling
Veel mensen ergeren zich groen en geel door voortdurend naar een andere afdeling door verbonden te worden. Zorg daarom voor een goed keuzemenu op de telefoon. Klanten komen dan direct op de juiste afdeling terecht en kunnen zo op een perfecte wijze worden geholpen.
Uw klanten een boodschap laten inspreken
Het is belangrijk dat uw telefoon voorzien is van een antwoordapparaat zodat uw klanten uw openingstijden kunnen beluisteren. Mocht u op een bepaald tijdstip niet aanwezig zijn, dan is het prettig als klanten een boodschap voor u kunnen achterlaten. U kunt dan op een later moment de klant terugbellen en alsnog voorzien van een uitstekende service.
Plan een intakegesprek in
U kunt het professioneel aanpakken door een intakegesprek in te plannen met een bedrijf dat zich bezig houdt met deze service. Zo kunt u de keuze maken om al uw gesprekken te rapporteren of in een ander geval door te verbinden. Daarmee krijgt u een helder overzicht waardoor u uw dienstverlening richting klanten sterk kunt verbeteren. Maak gerust eens een vrijblijvende afspraak om uw bereikbaarheid als ondernemer verder te professionaliseren.